Searching...
Rabu, 29 Mac 2017
1:50 PTG

Nasi Lemak Gay Satu Yang Melampau

Sebelum ni kecoh pasal Nasi Lemak Anak Dara dan kemudian baru-baru ini Nasi Lemak Pondan dan kini muncul pula Nasi Lemak Gay. Apa semua ini adakah ini caranya untuk penyebaran LGBT di Malaysia. Adakah ini menunjukan kita sokong golongan ini terus membiak di negara status Islam.


Walaupun kita tak mampu nak bantras keseluruhan tapi apabila ada pihak membela golongan ini adakah kita juga sokong. Walau pun mereka nak cari rezeki tapi bukan dengan menangguk di air yang keruh apabila menggunakan isu yang hangat sebagai mainan.

Ingat kita kecoh bila isu nama makanan yang menggunakan nama bukan halal tapi adakah kita akan benarkan juga menggunakan nama LGBT sebagai business dibenarkan. Kita sibuk nak sekat filem yang ada unsur LGBT tapi kita tidak sekat kepada unsur perniagaan yang menggunakan nama itu.

Tidak mustahil akan muncul banyak lagi nama yang menyokong golongan LGBT ini tumbuh di negara kita. Apa yang kita sebagai masyarakat boleh buat untuk membanteras isu ini. Tak salah dan tak larang mereka nak berniaga tapi nama tu jangan guna nama yang ada unsur provokasi. Ia mengundang parah di masa hadapan. Hentikan nama LGBT di Malaysia.

#insangeram




0 comments:

Catat Ulasan

 
Back to top!