Searching...
Khamis, 14 Januari 2016
11:28 PG

Kartun Orang Lidi Bernama Rashid Jadi Viral Di Media Sosial

Tiba2 sahaja nama Rashid menjadi begitu popular di Malaysia dan juga di semua laman facebook mahupun instagram. Rashid bukan seorang artis mahupun seorang ahli politik tapi siapa Rashid. Kenapa beliau begitu menjadi tumpuan semenjak dua menjak ini. Adakah Rashid ini benar wujud atau hanya mainan alam maya untuk menyindir pihak2 tertentu.



Rashid adalah satu watak kartun lidi yang dilukis dan di sertakan sama sindiran yang berkesan terhadap situasi yang belaku di negara kita. Watak Rashid diwujudkan oleh pemilik facebook Jadilah Seperti Rashid yang kini telah mendapat follower seramai 210,459 orang. Juga popular di laman Instagram Jadilah_Seperti_Rashid yang juga mendapat follower sebanyak 49.6K setakat hari ni.




Siapakah Rashid dan apakah tujuan pelukis kartun ini membuat sindiran yang berbisa ini dan mengapa ia begitu mendapat perhatian sehigga menjadi viral. Apa pun niat baik pemilik facebook ini amat dipuji sekadar sindiran kepada mereka yang alpha dan sindiri begini kadang2 berbisa. Korang boleh tengok beberapa hasil lakaran watak Rashid dan juga ayat sindiran yang di luahkan untuk hiburan dan pengajaran korang semua.





0 comments:

Catat Ulasan

 
Back to top!