Searching...
Selasa, 15 Ogos 2017
4:42 PTG

Singapura Curi Makanan Malaysia Burger Nasi Lemak Merepek

Kecoh pula dengan isu Burger Nasi Lemak yang dengar cerita telah di buat di negara jiran Singapura. Rangkaian makanan ringan McDonald Singapura baru-baru ini telah memperkenalkan menu baru untuk rakyat mereka iaitu Burger Nasi Lemak. 


Tapi yang pelik dan tidak wajar adalah burger itu tidak seperti mana yang digambarkan ia adalah hanya gambaran seperti sandwich langsung tiada ciri-ciri sebagai Nasi Lemak hanya bau sahaja. Nasi Lemak adalah makanan popular dari Malaysia bagaimana negara jiran boleh buat ia sebagai menu utama kat fast food barat di negara tersebut.
Tak logik langsung dan memang ramai pihak tidak puas hati terhadap pengeluaran burger tersebut. Lihat sendiri fast food kat Malaysia kalau mereka nak buat nasi ayam mereka buat seperti nasi ayam dan kalau nak jual nasi lemak buat seperti nasi lemak jangan buat experiment yang merepek.


Walaupun mereka kata ia sangat mendapat sambutan tapi ramai juga yang mengkritik hebat di sosial media terhadapa burger ini dan ia seharusnya dibehentikan bagi menjaga keaslian dan kesemulajadian nasi lemak yang dicipta turun termurun itu. Kalau betul nak jual nasi lemak jadikan ia seperti nasi lemak bukan ditukar menjadi burger. 








0 comments:

Catat Ulasan

 
Back to top!